Onderhoud & Garantie

Lees daarvoor de voorschriften.
Ook als u de kousen niet draagt is de levensduur beperkt. Draag ze dus direct. Indien u meerdere paren heeft is het daarom verstandig deze om en om te dragen. Kousen ' bewaren' is dus in dit geval onverstandige zuinigheid!

Wassen

  • Bij voorkeur op de hand of anders op een fijnwasprogramma op 40 graden.
  • Gebruik een fijnwasmiddel en geen wasverzachter.
  • Spoel de kousen goed uit, niet wringen.
  • Druk de kousen na het wassen in een handdoek stevig uit, laat ze daarna hangend of liggend drogen.
  • Droog de kousen niet in de droogtrommel, op de kachel, verwarming of in de felle zon.

Pas op met

  • Vette cremes en zalven; met name kousen waarin natuurrubber is verwerkt zijn hier niet tegen bestand. Wenst u toch uw benen in te zalven doe dat dan op de avond en zorg dat de zalf ' s morgens goed is ingetrokken.
  • Trek niet aan de boord.
  • Pas op met scherpe nagels en sieraden en draag eventueel speciale handschoenen.
  • Knip zelf geen losse draden af.
  • Draag goed passend schoeisel met een gladde binnenzijde.
  • Repareer niet zelf uw kousen maar kom er mee langs. Alleen gewassen kousen kunnen wij bij de fabrikant ter reparatie aanbieden.

Vervanging

Elke verzekering hanteert een verschillende termijn inzake vervanging. Voor deze termijn raadpleegt u uw zorgpolis of laat u zich door ons informeren. Bij aflevering van de kousen ontvangt u van ons een kaartje waarop staat wanneer u weer recht heeft op een vervolgverstrekking.Het is raadzaam om bij elke vervolgverstrekking de maten te laten controleren.

Garantie

Op de kousen garanderen wij goede therapeutische functionaliteit en pasvorm voor de duur van 6 maanden. Deze garantiebepalingen worden bij uw kousen meegeleverd. Uiteraard zijn deze bepalingen niet van toepassing in geval van onzorgvuldig gebruik, slecht onderhoud en veranderingen aan de maten van been of arm. Bij problemen kunt u gerust contact met ons opnemen, wij lossen het graag samen met u op.

Klacht?

Mocht u niet tevreden zijn over het product of de behandeling dan gaan wij daarover graag met u in gesprek. Wij streven er altijd naar, eventueel i.s.m. de fabrikant, met u tot een oplossing te komen.
Mocht dat uiteindelijk niet lukken (waar wij niet van uitgaan), dan staat voor u de weg vrij om de formele klacht in te dienen bij de klachtencommissie van de Nederlandse Vereniging Compressiezorg, zie www.nvcz.nl Een klachtenformulier is op aanvraag beschikbaar.

Indien ook de klachtencommissie van de branchevereniging niet tot een bevredigende oplossing komt, dan kunt u zich wenden tot de onafhankelijke klachtencommissie van de stichting erkenningsregeling medische zorg www.semh.info